Popcornens status..

... har tryckt i mig fyra rostade mackor men det känns ingen skillnad. Var nog verkligen hungrig, ett äpple till efterrätt kanske hjälper.

05.30 blev jag uppkörd idag - handledning i Varberg. Efter det tillbaka till Göteborg där jag mötte Sarah o vi gick o gjorde en intervju för examensarbetet. Nu e jag hemma.. ska sammanställa intervjun någorlunda innan jag ska träffa Sarah igen för att gå o se Änglar och Demoner. Ska bli trevligt. Popcorn hemifrån i fryspåse? Nej? När man va en liten knodd var det bannemej så det gjordes, mamma skickade med en påse, och då var det inget fel. Nu finns det väl sociala regler man följer antar jag, man gör inte så. Konstigt ändå, man kan köpa läsk, lösgodis o annat från en annan butik o ta med sig in i salongen, men tydligen finns det ngn mental spärr när det kommer till popcornen. Det är ngn salt gloria över popcornen, ngt som säger att "den gör man fasen inte hur som helst med". Sedan att biopopcorn e väldigt goda e en annan femma. Undrar bara var alla dessa "regler" kommer ifrån? När slutar saker vara okej? Vem bestämmer vad som är det eller inte? Läste i Metro idag att folkets syn på vardagslyx var toppat av restaurangbesök mitt i veckan.. att inte längre bio hamnar så högt på den listan. Men jag antar att det får vara min veckas lyx, o då ska det bannemej kryddas på med popcorn också!

Imorgon e det Varberg som gäller igen. En intervju till till ex-jobbet. Efter det blir det kalas för underbara lilla Lucas som fyller 3! Jag kan inte förstå hur snabbt tiden har gått. Lite sjukt. Innan Varberg ska jag iaf först hitta en passande present till det lilla monstret :) Monster, dinausaurier, spiderman , turtles eller ngt annat fräckt blir det.
Jag är så stolt över min finaste vän, hon har uppfostrat honom så väl, han e så underbar. Det e ni båda två.


Här var han bara 3 veckor... och nu - 3 år.. tiden går så fort. Mina underbara.

Kommentarer
Postat av: Johanna

hmm oj du..måste tänka efter...gina tricot får ju in nytt hela tiden och ofta söta små jackor/koftor som funkar som sommarjacka, men sen e ju fråga om du vill att den ska vara figur sydd eller inte ? =)



den här köpte ja på monki i vintras som en inomhus jacka, men har haft som en vårjacka, lite pluffsig men söt till både klänning och byxor



http://materialgirl.webblogg.se/2009/january/i-love-my-new-outfit.html#comment



hoppas du fick lite inspiration nu, annars kolla runt lite på internet sidorna, eller h&m =)

2009-05-14 @ 11:22:41
URL: http://materialgirl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0