In music the passions enjoy themselves.

Sitter och glor ut över soligt, stormigt Göteborg. En spårvagn åker förbi en bit bort. Jag har en stark längtan i bröstet, efter bra konserter på varma sommarkvällar. Platsen i ett stort, gungande publikhav till sköna toner, är platsen jag känner mig mest levande på. Eller i en mörk, intim lokal där vackra, mjuka, intensiva låtar tar mig iväg någon annanstans. Jag längtar dit... Där finns inget annat, där försvinner man bort, man försvinner in i det. Kom och ryck mig iväg.

Två spelningar i helgen.. kanske? Springsteen om en vecka. Men mest längtar jag till U2 i juli, i Dublin. Min sommars enda utlandsresa förmodar jag. Där ska vi försvinna du och jag. U2  på ett kokande Ullevi.. det blir sweet också. Way out west hoppas jag också på. Men en längtan efter mina favoriter finns kvar ändå, men dom kommer inte.. inte till ngt land i närheten heller. En surhet över att jag inte har biljetter till Coldplay finns också.. var i Argentina när biljetterna släpptes o ja, det sket sig. Men förutom det här hoppas jag på lite små, spontana spelningar och sköna beats på balkongen till en låda vin o fina vänner.



KENT 050514

Kommentarer
Postat av: Frida

Vad söt du är! Jag är väl inte så brun heller :) Kanske dags att gå på BUS-en haha! Jag tycker du ska satsa på en klänning i linne eller tunn bomull, det känns sommarfräscht och väldigt cocktail så här på vår/sommaren. Helst i någon soft färg, du passar ju jätte bra i det med dina bruna ögon! Zara har mycket fint, även Gina Tricot har fattat grejen :) Kramar

2009-05-29 @ 09:49:22
URL: http://tgifrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0