Skånetrippen..

Skåne var underbart. Värme, människor man tycker om, god mat, bad o ja.. bara bra helt enkelt. I måndags bjöds det på Allsvensk premiär på Olympia. Straff tyckte domarn o Helsingborg vann med 1-0. Efter matchen tyckte han inte att det var så mkt straff längre, jäkla tomte. På lördag blir det iaf hemmapremiär på nya Gamla Ullevi mot Djurgårn, dagen startas med champagne.

Iaf, innan matchen i måndags åkte jag, Andreas, Jack-Mattias o Jonathan till Helsingör o åt lunch på en uteservering i stan. God mat, inte lika god service. En annan konstigt typ av service blev det också på färjan hem när personalen i cafeterian säger  till Andreas att jag borde skaffa hörapparat efter att jag inte hört vad han mumlade på sin grötiga skånska. Säger man så om sina kunder? Också det en jävla tomte.
Vägen hem till Göteborg gick fort i ett trångt baksäte. Men ja, det va snällt att jag kunde åka med där istället för att ta bussen.

Annars e det påskvecka ja.. Inget påsklov inte, jag o Sarah jobbar på examensarbetet, men det e inte så dumt det heller. Nu ska jag äta lite hemmagjord pizza.



Jag o Andy i Helsingör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0