Jag och mina kartongvänner

Jag sicksackar och hoppar över flyttkartonger, över påsar. Idag fick jag sålt köksbordet till Magda så nu är det lite mer plats iaf. Packningen är nog snart klar, snart är det dags för det vi längtat efter så länge. Det känns konstigt att flytta ändå, som alltid när man ska lämna en plats man varit på en längre tid. Det blir inget mer åkande med 60-bussen varje dag och det blir inte att kånka bärkassar från Ica i Olskroken ngt mer. Vi har många fina minnen här ifrån, från vår gamla, schletna lägenhet. Här har jag hängt omkring i säkert fem år, när bara han bodde här, han som då bara var min bästa vän, och jag fick nycklar för att vattna blommor en jul som han inte vill ha tillbaks. Vi har skrattat, lekt, gråtit, lagat mat, haft vattenkrig och odlat vår vänskap till den starkaste som finns. Det var här jag efter några år erkände för den där bästa vännen att jag insett att jag fått känslor för honom. Det var här vi pussades första gången. Här jag frågade chans på en picknickfilt på golvet en regning sensommardag. Det var här vi blev sambos. Här har vi startat vår historia. Men nu är det dags för oss att flytta till vårt nya hem och det ska bli helt underbart.

Men nu är det två dagar kvar här först och den sista packningen ska göras och storstädningen väntar den med. Men ikväll är jag fortf ensam och ska se på Grey's tillsammans med mina kartonger. Imorgon är det Valborg och det ska firas med piff hos Maria, picknick i Guldheden o Chalmersfest!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart vi ska ha skoj imorrn, jag är laddad!

And of course...I will lock your hair ;)

Hoppas det går bra med allt pack å plock, stor kram!

2009-04-29 @ 22:03:15
URL: http://maryly.blogg.se/
Postat av: tobbe.

Och tråkigast av allt är att jag inte kan köra hem dig längre :)

lr jo fast då blir det omväg jue ;p

2009-05-03 @ 03:38:12
URL: http://vagskada.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0