Vad duktiga vi är

Jojo, det där snacket om "på måndag börjar mitt nya liv, nu ska jag bli nyttig på allvar" har man ju både hört o sagt några ggr. Både jag o Natta kom fram till att vi nog hade ganska dålig självdisciplin båda två men ville gärna att den där "måndag" skulle vara just den måndagen då det verkligen hände. Natta kom också fram till att Sheila nog hade dålig disciplin hon med o att hon skulle va med ;)
Det beslutades att vi skulle göra upp ett schema som man skulle följa där det dag för dag stod vad man skulle göra för övning (maten får man hålla koll på själv, nyttigt såklart!). Om man då gör sin övning så får man 10 poäng. O eftersom man sliter bättre om det finns ngn liten morot där borta i horisonten så får man om man har tillräckligt med poäng efter 4 veckor, ett pris! :)

Tar det verkligen på allvar denna gngen, inte stoppat i mig ngt onyttigt även om man kom hem till mamma o hennes nybakade chokladkaka idag. O har gjort två powerwalks á 1 timme :) Så otränad som jag e så var det bannemej skönt.
Skaffat mig hantlar, snyggaste i stan (guess why ) o ska dra med mig pilatesbollen till längenheten också.

Fasen, heja oss! 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0