Carneval!

I torsdags åkte jag o Andreas ner till Skåne igen. Har ju vart här en hel del på sistone men jag trivs riktigt bra så jag klagar inte. Innan vi åkte gick jag o tog en fika med Sarah den rara o snackade massa skit som vanligt! Riktigt skôj!
Vägen ner gick snabbt med både The Boss & The King i lurarna. Väl hemma gjorde vi inte så himla mkt har jag för mig...
Fredagen blev det en tur till Köpenhamn med Andreas o Anna. Strosade omkring på Ströget, åt en sallad o tog en kaffe i den där hamnen med färgglada hus ;)
Hemma igen blev det en tur ner till Landskrona Carnvalen. Var väl helt okej, blev ingen utgång efter alla tält stängde, åt en jävla hemsk pizza så mådde skitilla.

Igår slappade vi mest, såg Blåvitt klå DIF på TVn, välbehövligt! Sedan blev det grillning o vindrickning o sen ner på Carnevalen igen. Hängde med dom två Annorna medan alla andra hängde nere i 60-tals tältet, var nere där en runda men var itne ritkgit sån 60-talsmusik som jag gillar just då så vi gick upp till stora torget istället o tog en cider där. Vilka profiler det finns i den här stan asså ;) Mötte upp dom andra sen o promenerade hemåt. Mötte två jättetrevliga kvinnliga poliser i parken på väg hem också. En gnutta av deras trevliga bemötande borde alla poliser ha, det är ju faktiskt ett typ av serviceyrke o det inger ju en positiv inställning o förtroende för dom på ett helt annat sätt.

Idag gick vi upp rätt tidigt o skjutsade Andreas till stationen som nu har börjat sin 20 timmar långa tågresa ner till San Marino där Blåvitt ska spela Champions League-kval. Känns lite konstigt vara kvar här utan honom. Samtigit gör det inte alls det. Känner mig så hemma här nere o trivs så bra med familjen så det e lugnt :)
Får se när jag åker hem, ikväll eller imorgon blir det.

För övrigt så måste jag säga att intiativet till att starta tidningen Tillit var bra. En tidning som bara skriver om postivia nyheter. Självklart tycker jag att man ska förmedla hemskheterna som händer i världen men det kan nog kännas som alla de positiva nyheterna kommer lite i skymundan (kanske inte i alla lokaltidningar dock som hyllar allt :P). På tåget ner hit ställde sig en man upp o förklarade vad det här var för tidining o delade ut den gratis till alla, bra marknadsföring. Detta numret handlade om det ständiga klimathotet. Hemskt e det vart världen är på väg... Man har dock blivit så övergödd på alla den information om det så det känns lite som vissa inte tar till sig det längre. Den här tidning var skön att läsa om just det faktiskt. Bra. Man borde göra mer för miljön egentligen. Lite gör man ju, men mer går.

Nu ska jag iaf ut i solen en sväng. Hej hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0