Barfota på ett kokande Ullevi

Fredagen kom o Familjen Kjäll kom ut till Ale, åt lite mat o sedan tog vi bussen in till stan runt 15-tiden. Var massa folk när vi väl kom in till stan men vi lyckades få en jävligt skön plats i sofforna/fotöljerna/puffarna på ovanvåning på Hard Rock. Satt där ett himla stort gäng o drack drinkar o snackade. Sedan gav vi oss bort mot Ullevi... Var i god tid o satt o åt gott&blandat i väntan på E Street Band. Sedan blev jag akut kissenödig o Andreas sa att jag skulle hinna om jag bara skyndade mig så jag sprang iväg. O när jag satt på bajamajan så kommer dom in o kör Born in the USA!! Jävlar vilken fart det blev på mig, bara rusade ut o sprang tillbaka till min plats. Grymt var det!
Var ju som sagt inte ett jättefan innan konserten, inte lyssnat så mkt på honom så det var ju en hel del låtar jag inte kände igen, men det var bra! Men fy fan va många låtar va grymma! Jag trodde faktiskt inte att jag skulle bli så "frälst" innan men jag gillar honom bra mkt mer nu! Lite frälst har jag nog blivit vilket Andreas verkar lycklig över ;)
Det blev barfota-dans, mkt klappande, sång på det jag kunde, glädje, fina tänkvärda stunder under ett par av dom lugna låtarna o konsertmuskeln fick sig en omgång.
Många låtar var bra, riktigt bra! Sedan har jag gått o fått Mary's place på hjärnan :)
Under extranumrerna upptäckte jag att jag verkligen var tvungen att gå på toaletten pga det som händer en gng i månaden i en flickas liv... sprang som en dåre till toaletten o hittade våra Jersey Girls dansandes längst upp på vår läktare (vän till familjen Kjäll + hennes systrar). När ärendet på toaletten var klart så stannade jag kvar med dom där uppe o dansade som riktigta amerikaner, sjöng o skrattade! Skithärligt!
Efter konserten åkte vi hem till Ale igen, åt lite mat o gick o la oss.










Lördagen var menat att vi skulle in till stan o ta en promenad för att visa skåningarna lite men då Andreas mamma fick hemskt migränanfall o det var så jävkla varmt så hoppade vi det. Blev en tur upp till sjön istället där killarna badade. Sedan blev det hem för en krocketmatch o grillning. Senare på kvällen åkte vi inte till stan igen o gick till Laholms tak som ligger precis bredvid Ullevi för att lyssna på dag 2's konsert. Man hörde bra o det lät grymt igår också!
Efter det gick vi till Amsterdam som jag nog inte vart på sedan jag var typ 16 där vi mötte upp amerikanska flickorna m.fl. Inte mening att vi skulle stanna där så länge men uppenbarligen så var vi där tills det stängde. Drog sedan upp till Avenyn där vi mötte Sarah, Hanna o Robert, mkt trevligt att råkas! Dock upptäcktes det att ställena stängde så det blev ingen lång stund vi sågs :( Blev taxi ut till Ale igen....

Idag åkte skåningarna hem o vi bara slappar... lär ju bli så resten av dagen också.

The Boss har nog tänt en liten gnista inom mig... ♦


Kommentarer
Postat av: s

ja, men det va trevligt att vi såg den lilla stunden iallfall!

2008-07-06 @ 18:03:34
URL: http://sarahhs.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag va opckså på toa under born in the USA på fredagen ju!!! HAHA :P

2008-07-23 @ 23:15:54
URL: http://sara1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0