Vissa bara gör det*

2 dec. Det är grått o fult ute. Men det gör väl inte så mkt iofs, för jag ska ändå bara sitta inne o plugga o tvätta. Manisha skulle komma hit idag egentligen så skulle vi prata om vårt ex-arbete men det blev inget med det, vi sitter o pluggar med annat istället. Kan nog vara klokt men det fattade jag inte riktigt när hon skickade vid 02 inatt :P
Om en vecka så har allt slit gett belöning. 8 dec landar jag i ett högpulserande Buenos Aires, drar på mig en klänning, njuter av värmen o drar ner på fest hela natten lång...

Men det är tungt nu, det är jobbigt att inte göra annat än plugga dagarna i ända. Ngt som muntrade upp mig igår var iaf när jag ringde Sussie efter att föreläsningen var slut o hon sa att hon inte hade några nycklar så hon var tvungen o vänta på sin syster i ett par timmar. Och jag var tvungen att gå ner o äta lunch eftersom det inte fanns ngt här hemma. Så det kunde man ju slå ihop tyckte vi. Hon kom till min hood o vi gick o åt på Dahls. Sedan gick vi hem o hämtade mina pumps för att gå ner igen o klacka om dom i en litet sött, gammaldags skomakeri på Norra Gubberogatan. Medan vi väntade gick vi till Apoteket för att storhandla, har nog aldrig köpt så mkt där på samma gång! Lite saker till resan såklart..
Efter allt detta skulle vi hem till mig o fika o Sussie envisades med att svänga förbi Dahls på vägen o köpa med oss chokladbollar, tack så mkt, den var mumsig!
Sen blev det mera plugg o lite städ här hemma, men det där livade upp, skönt att få ta pauser.

Ngt annat som gör mig glad är Foo Fighters. Hittade en tidning jag köpte i somras efter vi var på WTAI - Q - Englands största musiktidning. Där var en stor artikel om Foo och om Dave. Hade av ngn underlig anledning inte läst den, tror det var för att jag sov hela vägen från Sthlm o sen helt enkelt glömde bort den. Läst lite nu, inte allt. Bra är den. Och den gör mig glad. Eller kanske inte artikeln i sig men han, dom, gör mig glad. Låtarna spelas upp i mitt huvud, pulsen o bilderna från konserterna flyger förbi och jag känner mig helt enkelt glad. Orkar dom åka runt o turnera, slita med att skriva låtar o allt annat som hör rockstar-livet till så kan väl för fasen jag orka plugga ett par dagar till som en liten gris?? Det låter så töntigt, men deras låtar säger på ngt vis att det är klart att jag kan det, dom peppar, puschar. Nej, jag får återgå. Organisationsboken kallar på mig...


Kommentarer
Postat av: Lillan

KOMMMER SAKNA DIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-12-02 @ 18:41:02
URL: http://lillan86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0