Malmoe away

I måndags var det efterläntgtad fotbollspremiär! Började med en tur till systemet för o handla lite gott till mig o Andreas o sedan bort till centralen där det abbonerade tåget väntade. En vagn skulle vara reserverad för Ingbritt men stod inte vilken så vi satte oss ett gäng på skitbra platser. Men självklart var det just denna vagnen som var deras så vi fick snällt (??) flytta på oss. Men då hade ju alla andra redan satt sig o det fanns bara utspridda platser lite överallt så vi fick lov att stå upp i en liten korridor! Tre timmar stående till Malmö kändes ju sådär spännande men med bandarn o  skön musik o lite alkohol så blev det ju riktigt trevligt det med! Lite mer rund om fötterna än tidigare klev vi av o gick till Lilla Torg, lite mer vin för att sedan gå vidare till Harrys där det blev lmer :P Haha. Skulle ju verkligen ta det lugnt för jag skulle upp så tidigt dagen efter med så blev det inte. Hade skitkul på Harrys, tror jag vissa hade åt mig också :P
Förvånad över hur fort tiden gick var det dags att hoppa på bussarna till arenan, vi det här laget var jag kalas kalas o det blev svårt att fokusera blicken på den lilla bollen, men kul hade jag minsann. Resultat 1-1......
Hemåt efter lång väntetid o lyckades norpa åt mig två sittplatser på tåget. Men oj, det e nästan så jag ångrar det, sånär som på att jag fick sova lite då såklart. Men uaaa... bara massa pojk-fjun-glin som satt o fes o sjöng "fem elefanter balanserade..." att jag inte skulle explodera. Gjorde jag iofs en gng men nochalanta som vissa ungdomar e så sket dom ju fullständigt i det.
Aja, framme 02 i Gbg igen, somnade vid 03.30 för att gå upp 05.30, mindre skoj.
Men fan, sjukt roligt hade jag där nere!! :D Härligt att fotbollssäsongen e igång igen! Se upp där ute..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0