Regnkappa sökes!

Nu har jag letat runt ett bra tag efter en snygg o tät (ja, för alla regnkläder e ju uppenbarligen inte täta...:S ) regnkappa.
Visst äger jag ett paraply men både i Gbg, men framförallt Vbg blåser det så himla mkt så det blir jobbigt.
Vill inte ha ngn som där sportiga friluftsjacka för flera tusen utan bara en vanlig snygg kappa som kanske inte e stor som ett tält. Har svartvit-randiga gummistövlar så eftersöker ju kanske främst en enfärgad. Hur svårt ska det behöva vara egentligen?
Vi bor i Sverige, det regnar en himla massa här! Dessutom har folk börjat använda mer regnkläder o gummistövlar så jag förstår inte varför butikerna inte satsar mer på det, att ta in ett snyggt sortiment som passar folk i stan (o utanför såklart). Jag tror verkligen att det hade vart en stor marknad!
Personligen e jag trött på att både vara blöt o kall så jodå, som mamma sa när man va yngre som man vägrade lyssna på så klär jag mig nu kanske lite mer praktiskt. Men varför kan det inte vara snyggt på samma gng?

Hittade skitsnygga på Igor the Dog från Danefae  tror jag dom heter. Men dom ligger på 1300 kr o fattig student som man e så finns inte riktigt dom pengarna.

Om ngn där ute har tips på snygga, täta regnkappor till inte alltför skyhöga priser så skriv gärna en kommentar! (... Ellos har jag redan kollat, märkt att det verkar vara stället alla hänvisar till).

Men nu ska jag ut o njuta av solen innan den försvinner :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0