Coldplay!!

I onsdags morse åkte jag o Andreas upp till Sthlm för att se Coldplay som var min födelsedagspresent från honom! Det var också passande nog vår 2 årsdag. Blir så otroligt glad när jag tänker på att det redan har gått 2 år sedan den där picknicken hemma på golvet, att vi redan kännt varandra i 5 år. Du är verkligen mitt allt, min bästa vän, min ängel. Älskar dig, snygging.

Onsdagen började iaf med att vi satte oss på x2000 mot Sthlm där vi åt våra mumsiga baguetter som Andreas gjort åt oss o självklart dom underbara tomteklubborna :)
När vi kom fram tog vi en långpromenad till St Eriksplan där vårt hotell låg, tog lite bilder med nya kameran, skrattade åt stroppiga sthlmare o hade det allmänt skoj. Hängde sedan på hotellet en stund innan vi tog tunnelbanan till Gamla Stan. Verkligen mitt favoritställe i Sthlm, så himla mysigt. Gick runt lite o tittade o gick sedan till en jättemysig o romantiskt italiensk restaurang där det var dimmat ljus, stearinljus överallt, god mat, trevlig personal o självklart min underbara man mitt emot mig. Efter middagen promenerade vi lite till, köpte med en kaffe to go, på med vantarna i höstkylan o tog en långsam promenad genom Söder o hela vägen bort till Globen. Där mötte vi upp Andreas syster Anna o hennes kompis. In på Globen vilken jag faktiskt aldrig vart på innan. Fint. Innan förbandet satt jag mest o sög i mig allt, atmosfären, musiken o självklart spanade in vilka olika lampor dom hade eftersom jag läser om det nu :P
Förbandet gick på, gittaristen från Strokes med band. Fy jävlar vad högt dom spelade! O jag brukar inte vara känslig för sånt o använder aldrig öronproppar men det där gick bara inte så spran runt halva Globen o fick tag på ett par. När det väl inte gjorde ont i öronen kunde man höra att bandet faktiskt var rätt grymma :) Öronpropparna rök sen o behövde inte komma tillbaks ngt mer.
Efter det var det bara att vänta på att Coldplay skulle gå på.
Och det gjorde dom. Och sen började det - några timmar av ren hjärtskärande energi, fantastisk musik, sång, känslor, tyngd, professionalism och helt enkelt bara ren lycka som spreds från den lille "spillevinkeln" Chris Martin o upp till mitt hjärta som stod där uppe på sektion B o var helt förstummad. Fy fasen vad bra det var! Coldplay är verkligen i klass med alla dom största i världen just nu, arenarock på topp. Sån tyngd som dom har, den går inte att hitta hos många andra band....
Att rabbla vilka låtar jag tyckte var bäst känns helt onödigt då jag tyckte allt var grymt. Att inte Talk kördes i den normala versionen var kanske ngt jag hade önskat, men det spelar ingen som helst jävla roll för dom var bara så jäkla bra!!! Ååååhhh, det här ska göras om!
Den magiska kvällen avslutades med Yellow... kunde inte avslutas bättr, eller hur min älskling?

Efteråt blev det tunnelbana tillbaks till hotellet, köpte lite gott på vägen som vi låg o tryckte i oss i sängen.
Dagen efter blev det upp tidigt för smaskig hotellfrukost innan det var dags att åka tillbaka till Gbg igen, o sen vidare till Vbg för föreläsning o utbildning i Axaco.

Tack, Andreas för födelsedagspresenten, för våra 2 år som vi o för dig helt enkelt. ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0