Skåne & Köpenhamn

Ja.. i helgen var vi nere på kontinenten. Jag o Sarah skulle ta tåget. Killarna åkte bil senare. Började fint med att toaletten på tåget inte gick att spola eftersom det inte börjat rulla än. Resultatet blev att jag stannade kvar där inne i en kvart tills vi började rulla medan folk började ställa sig på kö. När vi rullar går det ändå inte att spola så jag får stoppa svansen mellan benen o snabbt smita därifrån för att inte besöka toaletten ngt mer under resan.
Väl framme i Landskrona satte vi oss o läste lite innan middag o lite lekar.

På lördagen gick vi upp tidigt o åkte upp till Helsingborg, kollade lite affärer o åkte sedan över till Helsingör. Köpte lite gott o dricka o inte så mkt mer innan vi hoppade på tåget till Köpenhamn. Killarna hoppade av före oss för o gå till ngn affär. Jag o Sarah drog ner till Ströget. Gick i massa affärer men fick bara köpt mig en ny, fin lila mössa. Sedan mötte vi upp boysen. Dom käkade BK, vi drog till med en flådig våffla med grädde o chokladsås. När vi i godan ro står o sölar i oss dom kommer han - den konstiga dansken. Pratar om all möjlig goja, ska hålla i handen o e allmänt... konstig.
Det blev senare en sväng till en pub, satt där ett tag, gick sedan o åt för att gå till en annan pub. Där var det trevligt, himla duktig trubadur som spelade massa bra låtar. Det dåliga var den rosahåriga svensk o hennes kompis som trodde vi var nyfunna bästa vänner o skulle sitta o kackla med oss hela kvällen. Det blev mkt gott att dricka o trevligt tjöt. Lämnade stället vid 02.30 o började färden hemåt. Efter tåg, båt  o taxi så var vi hemma i Landskrona vid 05.30 :S

Tre timmar sömn o sedan upp igen för att Andreas ville vara i Helsinborg rätt tidigt innan matchen. Jag o Sarah var klara i god tid. Det var inte han. Vi somnade en stund igen o åkte sedan upp. Snabbis på O'learys innan vi gick mot Olympia. Massa strul blev det på vägen o gatan blev blockad av massa poliser. Väl framme börjar det regna o vi njuter av Sveriges fantastiska vinterväder som iofs blev bättre sen. Matchen var la inte mkt att hurra över, förlorade. Men ngt som var att hurra över var Alexandersson som vid slutsignal hade spelat klart sin sista match. Tack för allt du gjort i Blåvitt! Lyckades i all tumult fånga åt mig en halsduk som han kastade ut ( jaja, jag vet - det var inte hans från början, men han gav den ju ändå till mig, hehe). Kall som fasen lyckades vi norpa åt oss bilplats hem hos Martin o Karl, tack grabbar!

Summasummarum: Trevlig helg, massa knasigheter o massa skräpmat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0