Påsken i Skaune

I torsdags efter tentan (o efter några timmars väntande på tåget i Varberg) så åkte jag o min kompanjon ner till Landskrona. Resan gick finfint med lite halvslumrande o övertrött flum"dans" på tågets tysta avdelning till... ja, jag vet inte vad för låt.
När vi kom fram så kom födelsedagsbarnet Alexander o hämtade oss o det blev hem för lite traditionell Kjäll-fredags-middag = Grillad kyckling, revbensspjäll, potatissallad o grillchips, hehe :)
På fredagen hade dom bokat curlingbana ;) Nu skulle hela familjen curla minsann! Var inte så lätt men till sist fick jag till det rätta knycket o lyckades få till en bra som gav massa poäng, men den knockade Andreas så snällt bort... :( Var rätt så roligt faktiskt... tills jag ramlade! Åh fy fan vad ont det gjorde! Slog i alla fina leder på ena sidan, knät, höften, handleden, armbågen o axeln :( Har massa blåmärken nu som om smärtan inte var straff nog!
Sedan bar det av hemåt där vi åt en fin påskmiddag o knockade ägg som vi hade målat, Alexander med sitt dopade ägg knockade alla tills han vann! På kvällen gick sällskapet ut men jag var så jävla trött så jag stannade bara hemma o såg på TV o sov... var riktigt skönt!
På lördagen blev det först lite klippning, topparna o luggen o sedan gick vi på konstmuseum där jag lyckades få en fin dam helt bestört när jag för bara Andreas skulle nämna en hundskulpturs analöppning på en väldigt grov o vulgär göteborgska :P Haha, var ju inte alls mening att hon skulle höra men e väl lika bra att ngn plockar ner den fisförnämnta tanten på jorden :P
Väl hemma igen såg vi bara på film o tog det lugnt o på söndagen var vi på utflytkt i Mölle/Kullaberg. Var jättevackert där uppe! Vi "klättrade" lite i bergen o åt sedan årets första mat utomhus - våfflor!
Kvällen bestod av att vi gjorde min berömda röra o bakad potatis för att sedan spela skissa&gissa o charader!
Ja, det var en riktigt familjär, mysig o lugn helg! Passade helt perfekt med tanke på allt skolarbete o så.
När vi kom upp till Göteborg igår åkte jag direkt ut till mamma o pappa för lite middag med dom o moster+mosters man, var mkt trevligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0