Operabesök & BoråsEvent

Nu är jag allt bra trött. Fötterna värker. Ett bad hade inte varit dumt. Men ska nöja mig med en fin smörgås o en varm, gosig säng snart istället.

Åkte till Borås imorse för att hjälpa till med Boråsgruppens event - En toppen dag. Då mamma hade skaffat biljetter till My Fair Lady på Operan ikväll så kunde jag tyvärr inte vara med på själva eventkvällen men tyckte att jag iaf kunde hjälpa till på dagen. Var en rolig dag med massa pyssel. Hoppas kvällen blev lyckad!

Skyndade sedan därifrån för att åka tillbaka till Göteborg o möta mamma för att gå på musikal. Mkt trevlig hade vi det o showen var bra! Vad härlig göteborgskan kan vara ibland va ;) Tur iofs att man inte går runt o låter som en varvsarbetare hela tiden, men mysig e våran kära dialekt ändå :)
Promenad tillbaka till centralen där jag lämnade av mamma för att sedan åka hem till min kära. Centralen hade fått jippofeber den med o det dunkades hög musik när vi kom in så att man trodde vi hade hamnat på valfritt ställe på Avenyn istället. Schlagermusik dönade ut från First G o tågcentraldelen var avspärrad. Kikade in lite snabbt o det såg mer ut som en nattklubb än den där tråkiga centralen man drar sig till tidigt på morgonen med halvöppna ögon. Jaja, folket där inne verkade ha roligt iaf. Så där gick inte att gå igenom så jag fick snällt runda spektaklet o upptäckte tält o röda mattan. Företaget (för jag antar att det var ngt företag som bokat partajet) verkade slå på stort.
Jaja, kom senare till Drottningtorget o där hade dom kört upp strålkastare som färgade gamla postenhuset i grönt o rosa, Två stora strålkastare var där också som lyste långt upp i den grå, molnfyllda himlen. Vet inte vad som pågick där inne, hörde inte så mkt musik men tyckte mig se folk dansa i fönstren. Vad vet jag, jag försökte bara att skynda till min buss.
Härligt att staden lever...

Nej, fan, nu orkar jag inte mer... Imorgon kanske det blir plugg hos Sarah, men hon har gått o fått massa migrän så jag kanske stannar hemma o läser istället..

Godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0