Han satte foten i en potta

Ja, den här finfina visan har jag o Natta gått o sjungt på i två dagar nu, fast bara kunnat två rader o kört dom på repeat :P

Han satte foten i en potta

(H. Alfredsson)

Stackars styrman Karlsson hade otur

Skulle gå på flottans fest igår

När han skulle snöra på sig skorna

Måttade han fel med sina skor

Han satte foten i en potta

Och kunde inte komma loss

Hans fot var storlek 48

Och den var alltför stor förstås

Han putsa' upp den med skokräm

Så att den glänste svart och fin

Och se'n på balen sågs han dansa

Med sin sko utav porslin

Han hade foten i en potta

Men så han svängde sina ben

Så bra att chefen för vår flotta

Utnämnde Karlsson till kapten

Nu är kapten Karlsson havets fasa

Alla sjöpiraters stora skräck

Över vattnet hör man tydligt ekot

Av hans steg när han går kring på däck

Han går med foten i en potta

För han har aldrig kommit loss

Men så'na sparkar han kan måtta

När han vid drabbningarna slåss

En gång så föll han ifrån skutan

Och tänkte: "Nu så blir jag våt

Hur ska jag komma hem till Sverige?

Jag har ju inte någon båt"

Men han hade foten i en potta

I den så seglade han hem

Och möttes av sin fru Charlotta

Som också har en fot i kläm

I en byrålåda i en chiffonjé - olé!


Kommentarer
Postat av: tobbe.

Taaaack =)
skall fixa lite mer sen får du komma på feeest :)

2008-03-06 @ 22:26:21
URL: http://vagskada.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0