Midsommar!

Åkte ner tidigt, tidigt i torsdags morse till Landskrona. Andreas skulle jobba till 17 o jag orkade inte vänta så jag åkte ner så länge. Väl här upptäckte man att man var ganska populär bland stadens invånare medan man promenerade mot huset. Hélène var hemma så jag åt lite frukost, såg på "bra" filmer o sov några timmar. Vi tog sedan en promenad på stan där jag köpte söta strumpor.
Kvällen kom, folk kom hem,  Andreas kom o så gjorde också Sarah, Maria o Johan. Blev lite pizza, ett dopp i bubblet o gott snack. Killarna skrämde upp mig med spökhistorier så jag dök ner under Sarahs sovsäck där jag spenderade natten. Nästan iaf, la mig på ett par dynor bredvid sen fast vaknade upp i springan, haha.

Fredagen kom, midsommar var det o flaggan hissades. Jag o Sarah tog en mysig promenad längs havet o bara snackade skit. Jaa... o sedan var det dags att börja göra iordning allt. Dukning, mat o sig själv. Bålen med dess förrädiska frukter kom också fram o folket började droppa in.. Alexander var också gullig o band en midsommarkrans till mig i år igen :) Jättefin blev den!
Sedan när folk hade kommit kunde vi sätta oss till bords o under tallriken gömde sig ett litet uppdrag man skulle genomföra under middagen. Jag skulle då avsluta varje mening med "som flickan sa" men inte så lätt o komma ihåg det alltid. Andra hade mer "sjuka" uppdrag, var roligt.
Ja, efter vi hade ätit var det dags för den årliga kubb-turneringnen o min vandrigspokal stod o väntade på en vinnare. Tyvärr var väl itne mitt lag så bra så vi åkte ut direkt..
Sedan var det dags för jordgubbar som jag såklart dränkte i alldeles för mkt grädde. Jjaja, gott var det ju iaf! :)
Efter det fortsatte drickandet, minglandet o dansandet.

Var en riktigt rolig dag o kväll! Verkligen. Det var fyllt med glädje, oerhört gott sällskap, mkt god dricka o mat o ja.. det kunde helt enkelt inte bli bättre.
Så tack för en finfin dag! Var skitkul att Sarah (som f.ö kom o delade säng med mig inatt ;) , Maria o Johan kom också o jag hoppas dom hade det lika roligt som jag hade!

Ja just det! Dansade kring stången gjorde vi också! Flaggstången dock, men jaja, stång som stång ;)




.........................................................................................

Idag e en slapp dag. Gänget åkte tillbaka till Göteborg o vi stannade kvar, åt kebab o sådär. Ikväll blir det chips o film!


Kommentarer
Postat av: s

tack för vi fick komma Katti! Var riktigt trevligt. Vi ses i veckan.

2008-06-21 @ 21:31:04
URL: http://sarahhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0