Söndagmorgon.

Skönt att ännu en dag vakna till sol. Fina höstdagar är bland det vackraste som finns. Nåja, jag sitter med en kopp kaffe och ska skriva lite om marknadskommunikation, en snabb städning och sen kommer nästan hela svärfamiljen upp. Anna åker till Nya Zeeland för ett halvår minst (?) och flyger härifrån så då passar vi på att äta lite lunch ihop och vinka av lite. Sedan blir det namnkalas för min lilla sötnos Ellen ♥
3 månader nu, hon börjar bli stor :)


Blir fortfarande trött när saker, prylar inte funkar som de ska. Visserligen köper jag inte jättedyra kläder, väskor, skor osv. Ibland kan man väl unna sig ngt dyrare, t ex sneakers, det e nog det enda jag inte köper hur som helst men dom går jag i så mkt o ja... Till vanligheten hör iaf inte att jag köper så fasligt dyra saker. Jag har inte råd. Pengarna går till annat och ibland försvinner de bara mystiskt... Så kanske kan jag då inte begära så mkt av de här prylarna? Måste man kanske lägga mer pengar på prylar för att få kvalitet? Jag förväntar mig inte att saker och ting ska hålla för alltid (är väl bara tupperware som har livstids-garanti?) men att det ska hålla mer än en vecka tycker jag fan inte är konstigt. Dessutom i många fall mellan budget och dyra märken så är det inte heller så mkt för den extra kvaliteten du betalar för, utan för just varumärket. Har kvaliteten idag blivit sämre, är det jag som har otur, eller är det ett knep från butikerna för att man ska återvända och kanske få med sig ngt mer när man ändå är där? Jag vet inte.. men jag börjar bli trött. Men tacka vet jag trevliga och gulliga butiksbiträden som inte gör det så himla jobbigt för en.

En som inte gjorde det så lätt för mig var när jag skulle lämna tillbaka en väska jag köpt, det var visserligen inte alls hennes fel, och det handlade inte om ngn reklamation. Jag ville lämna tillbaka väskan, helt enkelt för att jag inte ville ha den längre. Hade inte använt den och det hade inte ens gått en vecka så borde ju inte vara några problem tänkte jag. Detta var i en klädaffär. Jo, öppet köp hade de, men inte på accessoarer vilket ju är förståligt. Men då hade de kategoriserat väskor som det, tillsammans med solglasögon, underkläder och smycken. Visst att väskor kan ses som accessoarer men när det handlar om returrätt så känns det inte som den har kommit riktigt rätt, men att de lagt den i det facket och automatiskt faller under den policyn. Jag fick inte lämna tillbaka väskan. Jag förstår att du inte får lämna solglasögon, underkläder, smycken men det e ju mer hygieniska prylar som ligger nära huden.. eller ja, jag vet inte. Men väskor i liknande affärer har man ofta självklar returrätt på. Finns inget biträdet kunde göra. Inte jag heller. Tänkte maila ngt kontor och fråga, men fanns självklart ingen adress, och numret gick bara till butik... Jag gillar inte väskan längre.

Ursäkta all tjafs om det här. Var tvungen att ventilera lite. Har för övrigt tänkt på att skaffa en riktig dagbok, som man hade när man var liten. Vet iofs inte hur många som läser här, men ett ställe där ingen annan läser. Det behöver inte vara hemlisar som skrivs där, men bara en egen plats för tankar eller bara kladd.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0