Foo Fighters!!!

I lördags morse åkte jag o Andreas upp till Sthlm, kändes som man satt hela,halva dagen på tåget men till sist kom vi fram o vi gick till vandrarhemmet i Gamla Stan o mötte Anna, Alexander, Helénè o Brittany. Tog en kaffe o sedan tog vi tunnelbanan ut till Djurgårn, Stora Skuggan där WTAI var.
Började med en baguette o lyssnade på Johnossi som var riktigt bra! Började spöregna så vi sprang bort till telias tält o fick skitsnygga rosa ponchos ;D Men fan dom var bra att ha! En kille kom tom senare under dagen fram till mig o ville köpa min för 200 spänn för att alla var slut o det regnade som fasen.

Dagen fortsatte med Sahara Hotnights (som vi inte gick o såg), Dirty Pretty Things, Mando Diao, The Hellacopters, Rival Scools, Dinasaur Jr, Quuens Of The Stoneage.... Efter det spelade The Hives på den andra scenen men jag o Brittany stannade kvar vid den stora för att få bra platser för Foo Fighters som skulle spela efter. Slutade dock med att jag gick lite längre bak sen, hittade inte heller dom andra.. så det blev o vara ensam. Men fan, när dom kom på spelade det ingen roll längre! Öppnade med The Pretender... Sedan fortsatte det på med alla mina favoritlåtar! Ja, iofs, ni som känner mig vet ju att jag avgudar alla deras låtar, men fy satan vilka bra dom valde att spela! My Hero var sagolik, Everlong var magiskt förtrollande som vanligt, Monkey Wrench var grymt bra med det långa mellanspelet, DOA, No way back och ja.... alla dom andra var sjukt bra!!!!!!!! Min Dave var lika underbar, charmig, karismatisk, rolig o framförallt enormt duktig som vanligt! Taylor med alla sina trummor var också löjligt bra, för att inte glömma resten av bandet såklart. Den underbara kvällen avslutades med All my life som är ngt så ruggigt bra!!! Och till sist Best of you!! Inte mkt av min röst fanns kvar då, lyckan rusade genom kroppen efter att blivit matad med det bästa bandet i världens grymma låtar, mjölksyran gjordes sig påmind i benen och ja... det e då man känner att man lever!
Ja.. oj oj, spelningen var grymt bra o jag njöt av varje sekund! Efteråt gick jag en sväng för att se om jag skulle få syn på dom, klart man inte skulle det, men va fasen ;)  , försökte köpa en dricka vilka tog slut o traskade sedan vidare, lycklig lycklig bort för att möta dom andra...
Underbar kväll....


                                               

Kommentarer
Postat av: S

ÅÅH! dú vet hur glad jag är för din skull. Hade också velat vara där och se MINA favvosar. Tack för du ringde mig så jag fick höra dom lite iaf =)



Vi ses snart.

2008-06-16 @ 21:48:11
URL: http://sarahhs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0