Tvättidstjuven

Ja, nu har jag precis tvättat klart för denna gången o nu luktar det sommardoft i hela lägenheten! :)
Ngt som stör mig dock är gubben... När jag tvättade förra veckan o skulle ner o hämta en tvätt o lägga i en ny står det en gubbe i tvättstugan, han har så "snällt" tagit ut alla kläder ur en av mina maskiner o lagt dom i korgen. När jag hittar honom står han o häller i tvättmedel i samma maskin. Frågar vad han gör, min tvättid var ju inte slut än på nästan en timme. Som tur var behövde jag bara en av maskinerna sen men han brydde sig minsann inte om att be om ursäkt, han frågar dessutom om han får hänga upp sina grejer i torkrummet där jag har mina saker.
Var ngt irriterad men valde att släppa det.
Idag skulle jag tvätta igen, inte så många maskiner. Funderade på att hänga ett hänglås på för att ingen skulle in o sno mina maskiner men struntade i det, tänkte att förra gången bara var en engångsgrej. Men när jag ska hämta mina sista kläder står minsann dörren öppen. Ingen var där inne, tog mina saker o då kom han igen med massa kläder. Då hade jag ändå 2 timmar kvar på min tid! Att man kan med!! Hur fan kunde han veta att jag inte skulle tvätta mer?? Jävla typ! Känns som han gör det när jag e där jämt också! Nästa gng blir det hänglås på!

Nu gör jag inte så mkt... ska iväg o jobba om ett par timmar. Idag var det lön också :) Inte alltför mkt att hurra över summan, men bättre än inget iaf.

Sedan blir det o träffa moster :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0